torsdag 6 november 2008

Nu puttrar det i keramikverkstäderna

Nu är det bråda tider runt om hos många keramiker. Inför julmarknader och julklappar är det många ugnar som ska brännas.

Likadant är det hos mig.

Jag har precis gjort färdigt en leverans med tallrikar till Norrgården som kommer att levereras dit denna vecka.

Jag passade även på att duka upp lite med dom för att se hur de blev...Lattemuggarna och kannan med änglavingar har jag inte riktigt bestämt ännu var jag ska sälja någonstans...de kommer iallafall att finnas med på julmarknaden i gruvan.

Ha de gott alla!!

Kram mariana

10 kommentarer:

Smultronstället sa...

ÅÅ så fint!!
Gillar verkligen formen på kannan och muggarna..ja, tallrikarna e lika mysiga de me´.
När e marknaden i gruvan?
har aldrig varit på den så i år vill jag gärna dit, har hört så mycket positivt om den.

Ha den bästa av dagar:-)
Kram M

Alvin sa...

Hejsan!

Visst är det så att vi är många keramiker här i landet som nu har bråda dagar, så egentligen så borde jag inte sitta här och titta runt, men en pause behöver man ibland. Vilka fina tallrikar du har, dom gjorde sej jättebra i dukningen, och vad skönt att ha gjort åtminstone den sändningen klart så du kan bocka av den på listan.

Hälsningar från en keramiker

LillaFlisan sa...

Vilken härlig dukning!
Muggarna med vingar är bedårande!
Förstår att du måste ladda ugnen full, du kommer att sälja slut!

Trevlig helg!

Flisan

Stina sa...

Det var då ena mysiga tallrikar.:-) Kram

Philura sa...

Jättefint porslin, så sött med änglavingar. Dukningen var urläcker med det fina porslinet.

Beas sa...

Oj, vad inspirerande! Jag har börjat med keramik nästan enbart för att kunna göra en fin servis till juldukningen. :-) Din var verkligen superfin och ungefär så har jag tänkt mig min också. Men...har du drejat den eller har du kavlat den?

Beas sa...

Nu har jag läst alla dina inlägg och jag är tokinspirerad! Tur att det är keramikkurs på måndagkväll igen! :-D

Beas sa...

Aha..då förstår jag...jag satt förra gången och funderade på hur jag skulle bygga upp dem och tänkte på något liknande. Sedan har ju Lena från "Lustfyllt" gjort mer "platta" tallrikar och de funderade jag på om jag skulle våga mig på något liknande.

Nej, någon keramik finns inte på bloggen. Jag har precis avslutat första kursen och är inne på min andra, men jag har ännu inte varit med om ens en skröjbränning av våra saker. Seeegt! Så jag tror att jag får tänka bort en färdig servis till jul eftersom sakerna jag började med i mitten på september inte ens har genomgått en skröjbränning. :-(

Bilder kommer...när jag till slut fått hem allt (två blomkrukor, fyra drejade små skålar, bokstäver, "O helga natt" text, två burkar, en tummad skål, en "skärbräda" för fint och lite annat "plock" = total nybörjare) Eller..inte helt nybörjare, för jag gick två terminer i tidig tjugoårsålder, men anmälde mig nu till den här kursen för att jag ville prova på att dreja också.

LillaFlisan sa...

Ja, dom har gjort burken i rosa camoflage också!!! :-)

Flisan

Mizty sa...

Hej

Kikade in här redan tidigare idag och blev förälskad i dina muggar med vingarna på, ängelsälskande som jag är. Finns möjligheten att få köpa 2 st?

Rosa kampanjen mot bröstcancer, där ingick Försvarets rosa hudsalva.

Hälsar Mitzy