onsdag 18 februari 2009

På väg till kurs

Imorgon är det dags, en kurs jag funderat på i nästan två år!

Jag har alltid haft en ursäkt varför jag inte anmält mig tidigare, pengar, tidsbrist osv men den största orsaken har nog varit att jag varit lite feg.

8e13

Jag ska upp till keramikens “guru” Lasse Östman på drejkurs. Alla som håller på med keramik vet vem denna man är och på sina drejkurser tar han bara en kursdeltagare i taget.

no99

Det är nog det som jag tyckt varit både lockande och oroande. Man har ju liksom ingen annan att gömma sig bakom men å andra sidan har man nu chansen att verkligen få del av hans kunskap och utvecklas själv.

Jag vet ju att han är jättetrevlig för jag har träffat honom en gång förut men nog är jag lite nervös…..

Alla bilder är Lasse Östmans keramik i detta inlägg. Han är verkligen grymt duktig och även känd som glasyrernas mästare.

nr69

Jag hoppas att jag kan dreja så här så småningom fast det får inte plats i min ugn iallafall

:)

Ha en trevlig helg…..det ska jag ha……hoppas jag

Mariana

13 kommentarer:

Anna-karin sa...

Oj vad roligt du kommer att ha:)) En upplevelse för livet!
Gick det bra i butiken i lördags? Ja du får såklart länka mig.
Passa på att fråga Lasse tokmycket!
Kram //Anna-karin

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Oj, va kul! Hoppas verkligen att det blev så bra, och lönande som du önskade!

Du har en liten grej hos mig!

Må så gott!
L

Anneli sa...

Åhh - lyllos dig - helt underbart - vad roligt och lärorikt det kommer att bli - ser fram emot alla vackra alster...
Kramar/Annelie

Smultronstället sa...

Så spännande, klart att du fixar det :-) men förstår att det blir extra pirrigt...verkligen fint fat han har gjort. Ska bli roligt att höra hur det gick :-)

Lycka till!
Kram M

Unknown sa...

Vad spännande och kul att du kom iväg.
Ha så kul
Maria

Anonym sa...

Jag tror att det du får en oförglömlig superhelg. Det gäller bara att njuta!

oumberligating sa...

Hej Oumberlige Peter här! Börjar med att be om ursäkt för det felaktiga namnet, klart man vill heta det man heter! Det går lite fort i bloggvärlden ibland och det är ju ett tecken på att man ska ta det lite lugnare både med inläggsläsandet och skrivandet av kommentarer. Hoppas det blir en trevlig och lärorik kurs på alla sett, har själv avslutat en kurs i inredningshistoria,slott och herresäten i Stockholms Auktionsverks regi. Lärorik men ocks oerhört socialt att få träffa likasinnade i alla åldrar, människor man aldrig skulle annars ha mött, ha en fin dag och en trevlig helg Mariana(ler) Såg du rätt namn! Mvh från Peter på Oumberligabloggen!

Alvin sa...

Vad toppenhärligt!

Jag har själv träffat honom och gått runt i hans verkstad och bara insupit atmosfären. Det blir säkert helt toppen och jag själv skulle vilja göra likadant, men som du säger, man skyller på både det ena och det andra istället för att ta sej i kragen.
Det ska bli jättekul att få höra hur det har varit, det bloggar du nog om sedan kan jag tro, annars så får du gärna maila mej och berätta eller lägga in en kommentar hos mej.
Lycka Till! (fast nu har du nog redan åkt förståss)

Kram från Leni

Nikolina sa...

Hej gumman :) Lycka till på kursen :) Kram

malo sa...

Lycka till! Vilken utmaning!

Mamma Linda sa...

Men gud, det låter helt fantastiskt. Du kommer att få det jättebra. Det låter i alla fall så. Och vilken chans till utveckling! Kan ju förstå att det känns pirrigt, men när spärrarna släpper så...
hoppas du haft det bra.
Kram Linda

Hellen sa...

Vad spännande att få åka på en sån kurs. Härligt spännande former och glasyr. Ska bli intressant att se vad du gör.

Trevlig helg!
Kram Helen

Lallis - liv och leverne sa...

Hoppas att du får en fin helg även på resten av den som är kvar.
det låter kul!
kram Lallis