lördag 31 oktober 2009

Hos Slott & Koja i Mora

DSC_00250001

Igår var jag till butiken Slott & Koja i Mora och träffade trevliga Sylvia som driver butiken.

DSC_00350001

Det är en sån butik som man kan gå runt lääääänge i och bara njuta.

  DSC_00260001 DSC_00270001

Det är kul att se sina egna grejer i en sån här fin miljö!

DSC_00190001

Och de nya glöggmuggar/glas/ljuskopparna med dekaler. Lite mer passande miljö än rakt in i min keramikugn som jag fotade dessa förra gången

DSC_00330001 

Julen har precis smugit sig in här med vackra kottar och kulor det kan vi behöva nu när det är så mörkt.

  DSC_00340001

Ett av de vackra armbanden från Fé fick följa med mig hem!!! Yippie!!

DSC_00300001

Så tag en tripp till Mora hos Slott & Koja ni som är i närheten (tex i Stockholm) Hihihi

Ha de gott

Mariana

11 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Å jag älskar den butiken med,har många kvällar stått o tryckt näsan mot de föntren, så mycket vackert och va kul att din keramik säljs där, du är så duktig och tillverkar så mycket fint! Gillar dina muggar i svartvitt, snygga!
Och det är du med ser jag på bilden till höger: )

Trevlig helg! Mari.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Och jag önskar att jag bodde närmare. Skulle behöva nya glöggmuggar. Ditt porslin ser så fint ut på bilderna, en superfin butik du hamnat i. Såg en jättefin tavla hos Hemma på landet du gjort också.
Ha en mysig Allhelgona
Goa kramen
AnnaMaria

Unknown sa...

Hej.
Vi undrar om du skulle vara intresserad av att sälja dina handgjorda saker, eller om du har några secondhand saker du vill sälja, på hantverksmarknaden.com? Vi skickar med lite information nedan och hoppas att vi hör av dig snart. Webshoppen beräknas öppna den 1 november om allt går enligt planerna.
Hur fungerar det att sälja på Hantverksmarknaden.com?
När köparen har gjort en beställning skickas ett mail ut till säljaren med information om köparen. Ex. Maja ska sälja stickade tröjor, hon skickar in all information vi behöver om hennes tröjor. Hon vill lägga upp 5 tröjor i olika färger i vår webbshop och får betala 10/upplagd vara, alltså 50 kr. Vi lägger upp hennes tröjor på Webbshoppen. När köparen beställer en tröja skickar vi information om köparen till Maja.
Vem ansvarar för att köpet går igenom?
När Maja har fått köparens information tar hon själv kontakt med denne för att göra upp om köpet. Därmed är det köparen och säljaren som ansvarar för huruvida pengar förs över och varans kvalité. Om vi får information om att en säljare eller köpare har på något sätt inte uppfyllt sin del av köpet kommer vi att ta bort säljaren eller inte låta köparen handla hos oss något mera! Som säljare skriver man under ett kontrakt där man lovar att den information som står om varan på webbshoppen ska vara sann. Du som säljare bestämmer själv vilket betalningssätt som passar bäst vid försäljning.
Kostnader
Ni som vill sälja på hantverksmarknaden.com kontaktar oss på hantverksmarknaden@gmail.com. Ni får då ett formulär att fylla i med den information vi behöver av er. Vi tar ut en kostnad på 10/vara vi lägger upp som ska betalas i samband med registreringen av era varor. Vi tar ut denna kostnad för att täcka våra utgifter som webbhotell, domännamn, reklam osv. För 10/vara får din vara ligga uppe på hantverksmarknaden.com i 1 år. Om du inte fått sålt din vara inom ett år skickar vi ut ett mail och du kan då välja att ta bort din vara eller för endast 10 kr låta den vara kvar under ett år till. Om du har gjort en större produktion av en vara, (ex. stickade tröjor i likadant garn, samma färg med samma detaljer men i olika storlekar) betalar du endast 10 kr för 2, 20 kr för 4 etc.
Maila oss om du tycker att detta verkar intressant så kommer vi att skicka mer utförlig information till dig.
Varma hälsningar
Hanna och Johanna

Mari Berg keramik, sa...

Kul att se att det rullar på så bra för dig!

Kram
Mari

Inspiration i vitt sa...

Hej Mariana, dina muggar är sååå himla fina och jag önskar att det blir många som handlar de i julklapp, vilken fin present.
det ser ut att vara mycket fina saker där i butiken. Hoppas att jag kommer dit någongång.
Kram på dig/Ingela.

Alvin sa...

Hejsan!

Jag hade toppendagar i "stora staden" då jag var där på kurs. Det var i rent utvecklingssyfte jag anmälde mej dit, och det var precis vad jag fick också, jag hade verkligen TOPPENdagar där och kännde mej som en fullproppad korv i knoppen min när jag kom hem.
Hem och packa inför helgen då jag var på hantverksdagar på Räfsnäs Herrgård där det var full rulle hela helgen, så ta igen mej och landa efter Stockholmsturen blev först på söndag kväll då jag stupade i säng så fort jag bara kunde, helt slut!

Kul att du har hamnat i Mora hos Slott och Koja, bara att gratulera.

Jag ska upp till Norrgården nu på fredag med en liten grupp hantverkande företagare i en förening jag är med i på studiebesök, ska bli kul att äntligen få se dina och AnnaKarins saker "live".

Ha det så gott!

Kram från Leni

Alvin sa...

Ibland är det inte det som är meningen, som kommer. Du ville ju veta vilken typ av kurs det var.... det var både det ena och det andra men ämnet var drejteknik för ett mer effektivt arbete.

Ha det!

kram! Leni

Marits vita skrin sa...

Vad jag älskar din keramik, Mariana.
Jag har flera av dina alster.
Nu senast köpte jag plattan med "jag ska måla hela världen" till min älskade mamma.
Har du nån gårdsbutik hemma förresten?

Jag kan säga att jag är riktigt sugen på en spillkum eller en gratängform.

Kram från Marit

Stina sa...

Hej rara!

Ja, det går bra att länka hit.

Så mycket fint det var där då. Kanske skulle ta en tur någon dag.:-) kram

Karin Krut sa...

Jaa visst är det en härlig butik! Jag brukar alltid åka in dit när jag är hemma i Älvdalen och hälsar på :)
Ha en skön helg
Kram Karin

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Sååå vackert!
Kram lydia