tisdag 14 juli 2009

Se hantverkare live 1:a augusti

Då kommer jag att finnas utanför Norrgården vid Falu Gruva i Falun. Jag har byggt mig en portabel raku-ugn för att kunna stå på plats och visa lite av denna speciella brännmetod.

DSC_00020001_1 DSC_00060001_1

Raku kännetecknas mycket av det vackra krackelerade utseendet.

DSC_00210001_1

Se även vår duktiga smed Carina som kommer att smida på plats.

carina2_JPG-for-web-normal 

Jag och Carina kommer då även att ta med våningsfat som vi gjort tillsammans och ha lite erbjudande på dessa. Jag gör faten och hon gör mittenstången och toppen…två hantverkare i förening. Mer bilder kommer senare..(de är ju inte klara ännu) hihi

carina1_JPG-for-web-normal

Sist men inte minst kommer även Anna-Karin att vara där och dreja.

19a l%c3%a5g[1]

Vi tre känner varandra sedan tidigare och detta ska bli toppenkul!

Vi finns där hela dagen 11-17 den 1:a augusti

Spana in Norrgårdens blogg framöver för mer info om detta.

Ha de

Mariana

6 kommentarer:

Gudrun sa...

Så kul det låter att få jobba ihop med andra. Hoppas du lägger ut bilder så jag får se era vackra alster.
:)

Elisa Day sa...

Vad spännande! Det hade jag gärna sett om jag bott närmare. Tack, kul att du gillar mina smycken. Jag säljer dom via bloggen. Har inte hört talas om signerat, ska se vad det är för något. Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det låter spännande, och jag vet att det är vackert. Har 3 plattor bland kaklet i badrummet. Dom är Raku-brända, är som upphöjda snäckor. Sitter med mobilt bredband så jag ser inte dina bilder, tyvärr.
Kram AnnaMaria

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken dag det blir!! Du gör så mycket vackert, älskar dina tallrikar, fat, krukor, lyktor och så krackelerade hästar, så läckert!!!

Kul att du säljer på Norrgården.

Ha en fortsatt skön sommar Mariana! Mari.

kardemumma sa...

Gud vad ni är aktiva.Det måste ju vara hur kul som helst att jobba tillsammans sådär.
Jag har gjort några textiltrycksutställningar med textilare för länge sedan och det var hur skoj som helst!
Ha det gott!
Kramar C

Anonym sa...

heej mamma!! vilken fin blogg du har!!!