söndag 19 juli 2009

Vackra glas

ja idag regnar det för fullt så jag och dottern tog en tripp till stora köpcentret.

DSC_00070001

Inne på Indiska fanns dessa jättesöta glas! Så några fick följa med hem. Hoppas att de håller ett tag *L*

DSC_00080001

Jag håller mig fullt sysselsatt nu när jag har semester…..dels har jag keramik att göra men sen har jag även börjat med en av mina drömmar…

DSC_00030001

Jag och en kompis bygger nu en egen saltugn!! Det är en väldigt speciell bränningsteknik som ger den säregna apelsinskalsliknande ytan och vackra färger. Vi har även startat en blogg om bygget för att dokumentera vad som händer.

www.byggasaltugn.blogspot.com

Det är en riktig keramiknördblogg! Det finns inte så många saltugnar i Sverige så att få bygga en egen är en dröm som går i uppfyllelse.

Ha de gott

Mariana

3 kommentarer:

Anneli sa...

Vad intressant, det måste kollas in...
här har det oxå regnat - men har kommit iväg på lite loppisar i alla fall....
kram
annelie

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättesöta glas, perfekt till vatten bredvid vinglas. Så kul med nya ugnen, lycka till.
Kram AnnaMaria

Amanda sa...

Hejsan!!
jag hittade dig genom andra bloggar Hihi..
du har en fin blogg



amanda