söndag 30 augusti 2009

Tavlor..

Hoppsan vad tiden har gått sedan jag bloggade sist…

Jag var in till Norrgården och lämnade in några nygjorda tavlor.

DSC00014

Dalahästtavlorna har jag gjort ett tag men nu har jag även gjort tavlor med texter på..

DSC00011DSC00013

Jag tycker att det är så roligt att jobba med texter just nu och det kommer att synas på en del av min keramik framöver.

DSC00010

Även på ett större uppläggningsfat kunde jag inte låta bli att skriva lite….

  DSC00012 

Ha de gott

Mariana

10 kommentarer:

Anna-karin sa...

Mmmm texter ligger i tiden. Fint iallafall;) Kramen
//Anna-karin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättefina tavlor med text, det gillar jag. Och så fint på tallriken. Du gör så smakfulla saker, jättevackert.
Kramar
AnnaMaria

Elisa Day sa...

Vilka vackra saker du gör. Så fint med textar. kram

Alvin sa...

Hej på dej...och tack för din kommentar. Hoppas att du har haft en skön sommar. Jag jobbar också lite med texter men har inte lyckat få till några fina stämplar, eller för den delen hittat några som funkar riktigt bra, har du gjort dina eller var har du hittat dom att köpa? Ha det så gott tills nästa gång!

Hälsningar från Leni

Stina sa...

Åh, en sådan tavla skulle jag vilja ha. Måste jag skaffa tror jag.:-) kram

Carinas smedja... sa...

Tjenixen
Vad du ligger i och jobbar, helgen har varit lugn och jag cyklade just förbi dig och såg att skorstenen är färdig och det börjar likna ett litet hus....
När blir första bränningen??
Själv har jag snart slagit knut på mig själv och producerar... och producerar... Inga lata dagar. Har snart gjort klart din stora snurr..
Carina

LillaFlisan sa...

Nämen så underbara!
De måste gå åt som smör i solskenet!

Kram

Flisan

Anneli sa...

verkligen jättefint...har oxå haft bokstäver och siffror med i mina tavlor...gillar***
kram
annelie

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Hej!

Sånt fat skulle jag vilja ha *ler* Måste ta mig i kragen och åka uppåt. Trippen som var planerad i somras blev ju aldrig av, typiskt! Ska försöka få ihop nåt...!

Må så gott!
L

Tulipa sa...

Vad snyggt!
Det där måste var succe!!!
Älskar texter och det ligger ju så rätt i tiden också...tankevepor säljs ju "överallt" nu,
oj vad fint!

Stor kram mariette