torsdag 7 januari 2010

I min verkstad

DSC_00030001_1

Jag har arbetat på en del i verkstan och det var välbehövligt.

 DSC_00040001_1

Jag hade inte så mycket grejer kvar nu efter jul och det är ju verkligen kul!!

DSC_00060001_1

En liten kik under plasten och där står nydrejade, fortfarande kladdiga skålar som ska bli spillkum.

DSC_00070001

Lite nya grejer har det också blivit såklart. Grytunderlägg med dalahästar.

DSC_00090001

Och för dom som inte tokälskar dalarna (finns det såna…hihi) med hjärtan på istället

DSC_00010001_1

Vår katt Bosse har parkerat i soffan, i sängen eller på golvet där vi har golvvärme och vägrar gå ut nu när det är såååååå kallt.

Ha de gott

Mariana

6 kommentarer:

Elisa Day sa...

Vad vackra saker du gör! (känner mig tjatig) Och Bosse är smart! Vi har -33 just nu, Nimbus ligger på elementet och rör sig inte därifrån mer än i nödfall :)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag förstår din katt helt! Jag fryser också, fast jag är inne. Det var fina hjärtan, den perfekta presenten.
Ha en bra dag
Kramar
AnnaMaria

petra.m sa...

Hejsan!
Jättefina saker:)Blir alltid sugen på att gå ut i verkstan när jag tittar in här! Det var ett tag sen nu men har lagt det på hyllan för min egen skull detta år och planerar att komma igång till sommaren istället. Nu är det bara stickning som gäller:) Så skönt för då kan man sitta kvar i soffan. Tur ändå att det går hålla inspirationen uppe genom andra, ha ett bra nytt år! Mvh Petra

n o r d i n g å r d e n sa...

Mycket fint Mariana! Och spillkum, så vackra skålar! Jag bara älskar dina koppar också!

Nej men Bosse, vilken goding!!! Han såg ut som en riktig mysmisse, åh vad jag saknar min katt när jag är ute på jobb hemifrån så mycket... ha en bra helg i kylan! Mari.

Anna sa...

Vilka fina saker du gör, och vilken fin katt! =)
Har en liten fråga, undrar vad man använder när man stansar ut bokstäver i keramik/lera så som du gör.
Är lite pysselsugen och funderade på att testa göra små skyltar.
Kram Anna

Livet på kyrkstigen sa...

Vilka underbart vackra saker du gör! jag har en keramiktavla som kommer från dig, kan man köpa direkt från dig?