onsdag 14 maj 2008

Två varianter av ljuskronor klara



Nu har jag bränt några av de ljuskronor som jag visade för ett tag sedan. Jag valde att göra dessa i svart och vit glasyr. Jag hade lite funderingar på om jag skulle blinga till dom lite med lite guld eller silver men jag tror att jag behåller dessa första som de är.
Jag tänke att jag skulle bränna lite i vit raku också.
Det är alltid så roligt att öppna glasyrugnen men lite otäckt också precis sekunden när man öppnar dörren......denna bränning gick det mesta bra bara ett par muggar som måste brännas om och det är väl smällar man får ta

3 kommentarer:

Doften av vanilj sa...

Hej! Tack för besöket på min blogg. Men så mycket vackra saker du gör! Helt underbar keramik! Ger genast vill-ha känsla! Norrgården i Borlänge? En butik som jag helt har missat, vart ligger den i Borlänge? Bor också i Dalarna så jag brukar göra ett besök då och då.
Jag länkar till dig om det ok?/ Kram

Smultronstället sa...

Tjohoo,tack för snäll kommentar hos mig! man blir ju så glad och det värmer i hjärtat att läsa dem.

Välkommen in i "klubben", det är ju sååå roligt och inspirerande att få kolla runt på olika bloggar,din e ju helt u-bar...vikken fin keramik!Nu måste jag läsa mer om dig innan de e läggdags,hihi.

Jag länkar dig om d e ok?
För hit kommer jag gärna igen:)

Nattinatti
Kram M

marianaskeramik sa...

hej vad roligt att ni tittat in till mig! Norrgården ligger bredvid polishuset i Borlänge centrum i Wikmanska huset tror jag att det heter (gamla Kajan). Tokfin butik!!
Tack för alla fina ord båda två
Jag blir jätteglad för att ni länkar och jag hoppas att det är ok att jag länkar till er
hej hopp