fredag 23 maj 2008

Titta in till Blå Snigel- nu Anna-Karin Andersson

Idag har jag även stått i vår konsthantverksbutik Blå Snigel (se även vår hemsida http://www.blasnigel.se/). Vi är alltså 8st konsthantverkare som slagit oss samman och öppnat denna lilla butik tillsammans som vi turas om att bemanna. Vi har gjort så att vi vissa veckor lägger extra fokus på en viss medlem som då skyltar i två av våra tre skyltfönster och just nu är det Anna-Karin Andersson från Falun som står i strålkastarljuset.


Anna-Karin reduktionsbränner i sin jättestora gasugn vilket ger ett annat färgspektrum än vanlig elugnsbränning som är oxiderande.Visst ser de smarriga ut att dricka ur de stora temuggarna...............

Så en liten titt i vad hon satt i skylten

Välkomna in i butiken på Slaggatan 20 i Falun. Vi håller öppet på tor-fre 12-18 och lör 11-15.

/mariana

4 kommentarer:

Doften av vanilj sa...

Oj så mycket vackert! Älskar vit keramik. Ska ta mig till butiken nästa gång jag är i Falun. Ha en trevlig helg!/Kram

Vävra keramik sa...

Eran butik ser så fin ut, hoppas ni säljer massor i sommar...
/Helen

Smultronstället sa...

Hej
Tack för din gulliga kommentar:)
jag blir såå glad!
Visst har jag en del vitt men mycket svart åxå och gärna lite färgglatt till det.

Eucalyptus kransarna har jag köpt hos Lavendel och Romantik.

Må solen stråla på dig!
Kram M

n o r d i n g å r d e n sa...

Helt underbar keramik och jag ska kika in ngn dag!! Ha en skön helg!Mari.