söndag 17 augusti 2008

Rött är dagens färg!

Rött är det vackraste färgen jag vet!!
Just nu tittar jag mycket ner i en falu rödfärgsbutt eftersom vi håller på och bygger ett nytt hus på tomten för keramikverkstad och garage. Färgen är härlig att måla med..

Nästa röda har jag i mitt kök. Min underbara röda köksassistent som jag suktade efter så länge men tyckte att den var för dyr att köpa. Min gulliga gubbe visste nog vad han gjorde när han gav mig den och brödrosten i present. De gulliga handdukarna hittade jag härom veckan på Ica maxi i ett trepack
Denna röda glasyr är så underbart djup och levande. Ett tag var det svårt att få tag på röd glasyr eftersom giftiga ämnen som brukades förr i tiden förbjöds. Nu har som tur var kluriga keramiker hittat nya recept att få fram den härliga färgen.
Ingen i min familj har väl undgått att mammas favvisfärg är rött så min dotter sydde detta fina röda hjärta till mig. Gullunge!! Och så till slut min "röda" katt Bosse med hans älsklingsleksak Nicke Nyfiken.Hej hopp för idag

Kram mariana

3 kommentarer:

Anna-karin sa...

Tjena Mariana.
Ja du har rätt att rött är sött! Vad kul att verkstan börjar att bli klar, ni har ju varit jättesnabba! Bra jobbat.
Vi ses på torsdag.
//Anna-karin

petra.m sa...

Hejsan!
Vad kul att du skrev hos mig, jag har ju helt missat din fina blogg!!! Åh, jag är lite avis på din fina röda köksmaskin:)Jag älskar med falufärgen, den har vi på vårt hus med, men jag vet inte om jag längtar till att måla om huset...
Vad spännande med din nya verkstad! vi får väl se den på fokus;) Fast jag ska återkomma hit med!! Jag länkar tilll dig från min blogg om det är okej?!
Jag har precis börjat mitt nya jobb är förvirrad och trött och jättesugen på att träffa alla elever! Det ska bli så spännande. men skönt att jag hinner med verkstan också, den är ju det allra viktigaste för mig. fast för tillfället går all tid till planering.
Ha det så bra!/Petra

Hem och Lycka sa...

Vilka läckra bilder med färgen rött som röd tråd! Vad gulligt av din man att ge dig en KA, visst är det en härlig hjälpreda! Min är cremefärgad.

Å, du har brödrosten från KA också, är du nöjd med den? kram