fredag 26 september 2008

Äntligen blommar mina blå rosor

Näää.... inte är det riktiga blommor heller...

Jag är inte en av de som har fått gröna fingrar så jag gör låtsasblommor istället.
Det är inte alltid lätt att vara talanglös med blommor, speciellt inte om man som jag bor granne med bäsna trädgårds florist. Kan väl nämna att våra trädgårdar inte ser riiiiiiiktiiigt likadana ut!Tallriksset om tre Garanterat står sig länge även utan vatten
:)

Imorgon är det Mickelsmäss och vi från Blå Snigel har hyrt oss ett par bord, där kommer detta blåblommiga porslinet att vara med.

Jag blev lite höstinspirerad av de vackra löven som faller just nu så jag gjorde några löv i keramik.

Visste inte riktigt vad man skulle ha dessa till men det blev en fin dekoration med ett ljus på de större av löven.

Ha de så bra och ni kommer väl fram och hälsar om ni går på Mickelsmäss i Falun imorgon lördag. Vår smed kommer att smida "live"så följ banket så hittar ni oss vid Dalarnas museum.

/Mariana

3 kommentarer:

Anna-karin sa...

Hej på dej.
Jag gillar dina blå rosor otroligt mycket. Dom är så, så Mariana:)
Snyggt jobbat.
Ses imorgon. Anna-karin

Stina sa...

Men hugamejsan vad fint.
Jag vill också kunna göra så där fina saker.
Kramis

LillaFlisan sa...

OJ oj Oj vilken talang du har!
Väldans fina saker du gör... rosorna var underbara!
Kram Flisan