onsdag 3 december 2008

Inför Gruvans marknad del 2

Ja då byter vi färg tänkte jag.....
Nu har jag använt mig av en mörkbrun lera som jag sedan glaserat med vit glasyr.

Gammalt spetsmönster är så fint tycker jag så jag överförde det till leran.
Det finns ett stort forum på nätet för alla som håller på med keramik (eller sådana som bara är intresserade). Där gjordes nyss ett litet självtest för om man hade lite pyromandrag.
Bland keramiker har nog de flesta en förkärlek till elden och man sysslar ofta med konstiga bränningar där lite ansiktshår bränns bort osv....
I testet lyckades jag hamna på högsta nivån...............OJDÅ!!
Jag är inte så farlig som jag låter utan brukar behålla elden där den ska vara,till skillnad mot gubben som brände upp åkern får några år sedan
Gissa om han fått äta upp det många gånger
hehehe

Kram
Mariana

PS. På fredag kommer jag lägga in den sista serien som kommer att följa med till Falun på söndag kan den vara i färgen v..

7 kommentarer:

Anna-karin sa...

Jo. Jag gissade på dom änglarna:) Jag har inte lämnat in något bidrag. Lycka till på marknaden gullet:)
//Anna-karin

Smultronstället sa...

Yohooo
Gillar verkligen det där spets mönstret :-)

Ska bli spännande på söndag å se vad du har mer :-)

ses då kram M

LillaFlisan sa...

Herregud, jag har hela tiden trott att du legat på min länklista men nepp, så var inte fallet... tills nu!

Hoppas det är OK!

Kram

Flisan

P.s. Gud så fint du gör!!

Stina sa...

Kram till dig goa och duktiga.:-)

Tulipa sa...

Vackert med spetsmönster!
Kram Tulipa

timelesshome annika sa...

Men gud vad snyggt!!!
kram annik

Hem och Lycka sa...

Å så fint, gillar verkligen ljusstakarna! kram