söndag 8 mars 2009

En annan värld

Eftersom jag har idrottande barn så måste vår familj ställa upp och stå i garderoben på vårat stora uteställe här i stan och igår var det min tur.

Jag har stått där tidigare på “vanliga utekvällar” som arrangeras men igår så var det dansbandskväll med gruppen Bhonus.

Jag har aldrig varit på något sådant själv eftersom detta inte är min grej alls.

Ja, detta var en ny värld för mig…….

“Dansfolket” hade jättemycket grejer med sig som de alla skulle lämna in i garderoben. Vartefter kvällen gick hämtades nya kläder för att byta ut de svettiga efter all dans.

När jag går ut blir det jackan och VISA-kortet som hänger med….

Det var INGEN kö till tjejtoan och det var INGEN vid baren överhuvudtaget. När jag är ute får man slå sig fram till dessa ställen.

Däremot var kön lång till………………vattenautomaten!

Kan inte låta bli att inte lägga ut klippet från filmen BlackJack som bland annat handlar om ett dansband….kommer ni ihåg denna?

Hihihi

Ja, en annan värld…..men de såg ut att ha kul iallafall och inga jackor försvann i vår garderob så det var väl en lyckad kväll!

Mariana

10 kommentarer:

Mamma Linda sa...

kommentar i fel inlägg kanske. Men DEN röda toppen från indiska har jag suktat efter sen de fick in den. Ahh, den är så fin. kanske jag ska köpa den?
Kram Linda

me and alice sa...

Hej!
Ja det var en annorlunda garderobskväll kan jag tro...*fniss*
Vilka härliga toppar du köpt på Indiska... Dom har så mycket fint nu den här tiden....
Rolig kurs du varit på. Du är otroligt duktig!!! Älskar dina stora vackra tallrikar...
Kram Susanne

Anneli sa...

Blir ju lite annorlunda kan jag tro men såna danskvällar - har heller aldrig riktigt varit min grej - Det HAR VARIT ska jag väl säga-"Sitta baren disco grejen" för mig...
Kram
Annelie

Bitte sa...

Styrdans har heller aldrig varit min grej, jag har alltid försökt undvika olika danstillställningar! En av mina bästa kompisar är däremot danstokig och tvingade med mig en gång. Jag flydde till baren... tänkte att om jag beställer in något mycket starkt det första jag gör, kommer alla att tro att jag har alkoholproblem och ingen kommer att bjuda upp mig...

... det fungerade... ;-).

Vilken otroligt fin keramik du gör! Jag är alldeles häpen... :-).

Kramar
Beatrice

Anna-karin sa...

Gaaahahaahaaaa! Tänk om vi är där inom kort... hehe.
Jag har bränt första glasyren nu:) Den blev toppeeen:)
Jag utgick från din kurva men jag ändrade lite. 180min till 500grader. 1260 som topptemp och ja, den brände till 1280. sen vart det 20min utjämning. Funkade klockrent!
Ha det gott //Anna-karin

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Låter som en trevlig kväll! Inte min stil heller direkt, men får man dansa med någon som verkligen kan så är det himla kul! Förstår dessa som åker ut helg efter helg, måste vara jätteroligt. Plus i kanten för motionen...som jag visst har tappat någonstans i en snödriva *ler*

Visst är kistan fin! Loppisfynd för 300:-. Sväljer alla inredningstidnignar...än så länge hmm!

Må så gott!
Kram L

Tulipa sa...

Hej!
Inte min grej att dansa sånt, men det var en rolig betraktelse från en "garderobiärs placering"!

Olika danser kräva alltså olika medel som man så fint kan uttrycka sig *ler*.
det brukar ju inte vara kö till vattenautomaten på de ställen jag varit på (kan ju inte påstå att jag är ute längre...)

Ja, då blev du en erfarenhet rikare!!!

Kram Mariette

Anonym sa...

hallåj:-)! Jovisst kom din hälsning genom din tjej via min kille fram - man kan lita på de där två stabila kidsen!!
Vinter OS...njaeee alltså som du förstått är jag ju nu i toppform haha men det är tävlingar hela helgen för båda barnen..ÅÅHHH VAD PLATS Å TID DE TAR de där barnen..=P (kram kram på dej)/A

kardemumma sa...

Jag tror din keramik skulle passa jättebra hos oss på Kardemumma.
Just nu är vi lite fullköpta men senare i vår...
Tack för din söta kommentar och ja,jag vara bara barnet då ;)
PS:Den snällaste i Black Jack är min "tremenning",den du!!
Ha det /C

Alvin sa...

Hejsan!
Jaha, en danskväll som inte är som dom man brukar gå på, alla är vi olika. Är det ok om jag lägger in dej i min länklista när jag gör en?

Hälsningar Leni