måndag 23 mars 2009

Skålar överallt

Har drejat en del i helgen….SKÅLAR!!

Har tänkt mig att de ska bli lagom till yoghurt,serveringsskålar eller kanske godis.

DSC_00030001Dessa ska nu torka färdigt, brännas en gång i ugnen till ca 950 grader, glaseras, brännas en gång till till 1260 grader och sedan dekoreras….såååå nästan färdiga       :) DSC_00060001Även lite större uppläggningsskålar blev det några stycken. DSC_00100001 Jag kommer att glasera dessa vitt men hur dekorationen blir är ännu så länge hemlig.DSC_00010001 Fick däremot pulsa ut till verkstan……snälla våren kom snart! Jag längtar efter dig!

Mariana

10 kommentarer:

Anna-karin sa...

Looking good! Härligt! Jag inäntar min nästa verkstadsdag med stooora förväntningar:) Lasse har gett dig ett och annat tips va? Du måste berätta hur det var där.
Kramen //Anna-karin

Anneli sa...

Jösses vad du har jobbat - jättefina ska bli kul att se vidare...
Javisst är Äggen läckra älskar dem, de brukar få vara framme året om, bara lite mer påskigt till påsk
Kram
Annelie

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Åh, vad de ser fina ut! Spännande att få se slutresultatet. Jag blir så sugen på att prova...ska nog försöka få fatt på någon i krokarna som kan se till att man får vara lite kreativ *ler*

Må så gott!
L

petra.m sa...

Åh vad härligt med lite drejning:) Jag väntar på påsklov nu och hoppas jag kan dreja lite då. Hos dig verkar det inte vara någon vår ännu!! Hu, jag vill bara ha sol och torr asfalt nu, idag snöade det och man blir så besviken varje gång fastän man vet att det kommer komma igen, blä:)Det låter så spännande med kursen du varit på!!! Du måste lärt dig hur mycket som helst. Bara lite avis:)
Kram Petra

Lime sa...

Spännande, spännande. Ska bli jättekul att se färdiga resultatet.

Ha dé i vintervädret :-(

Hela rubbet sa...

keramik ja jag gick en sån kurs i somras på wiij trädgårdar.
nu blev jag nyfiken finns de någon hemsida till den hantverkgruppen du har butik tillsammans med ?
sygalen som ju en annan är, så känner jag att keramiken inte var något för mig. Men det var ändå roligt att prova på det

Tulipa sa...

hej!

Vi har fått snö under natten och vinden är iskall!!

Usch och fy!

Du är så duktig!!!

Då får vi se vad det blir för dekor...

Kram Mariette

Smultronstället sa...

Heeej :-)
här lyser flitens lampa ser jag undrar vad dekorationen blir på dessa då....

Attans vilken kul ide´med vinter OS,ojoj det måste vi nog införa i påsk när vi e samlade i sälen,hihi.
För våren kommer nog snart hit ska du se.

Ha det gott
Kram M

n o r d i n g å r d e n sa...

Ursnygga skålar!!! Och användbara! Mari.

Mamma Linda sa...

Åhh, jag har sagt det förr och jag kan säga det igen...du gör så fina saker :-)
Vad kul det såg ut med erat lilla vinter-os. Kul idé :-)
Ha det bra
Kram Linda