fredag 20 mars 2009

Vinter-OS i byn….

Några grannar, vår familj och kompisar till oss genomförde OS i helgen som var.

Första grenen är curling, denna omöjliga sport….. men jättekul! Ett jättebra tips att göra med barnen och/eller kompisgänget, bara att hyra några banor och halka vidare.

DSC_00400001  DSC_00480001

efter lite lunch var det dags för den klassiska vintergrenen slalom,  dock lite modifierad….vi åker på en bob istället!

DSC_01160001 DSC_00910001

både gammal och ung flög nerför backen och stilarna var många..

DSC_00750001 DSC_01030001

även krascherna var många..

DSC_00630001

här kommer jag i Guldåket!! tjohoo!

“La grand finale” på vårt OS är skidskytte hemma på åkern. För att få lika (dåliga) förutsättningar har vi letat fram tokgamla skidor från en lada i byn.

Luftpistoler har vi för att skjuta ner burkar. Sedan är det bara att börja tävla….

DSC_01260001 DSC_01330001

Många tävlade hellre än bra….hihi

DSC_01900001

Naturligtvis avslutade vi med stor prisutdelning, i herr, dam och barn-klass. Men jag hann aldrig fota guldmedaljerna eftersom de var fulla med choklad!

MUMS!!

Detta har blivit en fin tradition hos oss och nu funderar vi på om vi även skulle införa sommar-OS. Någon som har förslag på grenar?

Ha en trevlig helg!

Mariana

5 kommentarer:

Nikolina sa...

Åh vad roligt ni måste haft :) Trevlig lördag :) Kram

Anonym sa...

Jag tycker att Inge ser ut som en vinnare. Vilken koncentration, fart och fläkt, wow... Jag är helt säker på att det måste ha varit Guldåket!

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Hej!

Åh, vad det ser roligt ut! Antar att ni var helt slut efter en dag som detta?
Sommar-os låter ännu roligare! Längdhopp och löpning i all sin ära, men sätt ett litet extramoment till det hela så blir det förmodligen både roligare och svårare. Längdhopp på endast ett ben, löpning baklänges....kan bli hur kul som helst!

Ha en jättebra lördag å må så gott!
Kram L

Carinas smedja... sa...

Tja, nog visste jag att ni var lite tokiga i byn där du bor... men det låter ju helkul. Lycka till med sommar-Os.

Anonym sa...

Heej mamma som du vet vill ju jag också ha sommar OS men jag VILL VERKLIGEN köra fotboll men då tycker jag att vi ska köra barnen mot de vuxna för jag tycker att det skulle vara jättekul!! inte bara för att jag spelar fotboll men ändå SNÄÄLLAA??!!

MVH / PluPPan !!!