fredag 17 april 2009

Min tur att skylta på Blå Snigel

I vår konsthantverksbutik Blå snigel i Falun turas vi om att skylta och man kan även boka en “egen” skyltning.

Då skyltar man med bara eget material i två av våra tre skyltfönster samt skriver en liten presentation om sig själv.    DSC_00270001_1

Nu var det då dags för min första “egna” skyltning. I det första fönstret visade jag mina nya vita skålar med röda rosor…det var väldigt svårt att ta bra foton genom fönstret. DSC_00340001 DSC_00390001

I det andra fönstret valde jag helvitt. Har köpt mig ett dekorationsfönster som var jättestort och stabilt, det blev perfekt att hänga saker i.

DSC_00300001

En till liten nyhet är hinkarna som även kommer att komma i en lite större modell. Dessa kan man ha både som kruka eller hink eller vas. När jag tog fram idén så tänkte jag mig dom fulla med sommarblommor från ängen.

Mitt fram är de tryckta med min signatur.

DSC_00310001_1

Lite blompinnar både som kronor och änglar fick också plats.

DSC_00290001_1

Kom gärna och hälsa på i vår butik om du har vägarna förbi Falun

öppet torsdag-fredag 12-18, lördag 10-15

Varmt välkomna

Mariana

10 kommentarer:

Anna-Karin sa...

Vilken vacker keramik och fin skyltning du har.
Jag provade på att dreja för första gången häromveckan, men det var ju mycket svårare än man trodde!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det där var fint! Skulle vilja ha allt...Och hinken var en bra ide.
Du har skyltat så fint, med lagom mkt saker, då syns dom ju så bra.
Min ljusstake är en kopia av en gammal fransk kyrkoljusstake. Har köpt den i Grums/Värmland på Grönberga Interiör för något år sen.
Ha en fin lördag, hoppas du säljer mkt.
Kram till dig
AnnaMaria
Ps la dig i min favo-lista, hoppas det är ok.

Carinas smedja... sa...

Snyggt Mariana, jag gillar ide´n med ett "skyltfönster" och hinkarna är ju underbara!!!
Carina

LillaFlisan sa...

Men vilken fin skyltning!

Det där fönstret var ju en jättebra idé att använda!

Lycka till med försäljningen. Du kommer att sälja slut!

Kram

Flisan

Anneli sa...

vad roligt med egen skyltning och just att få lägga upp det precis som man själv vill - jättefint blev det - gillar dina hinkar...
kram
annelie

Elisa Day sa...

Vad vackert du skyltar! Skulle gärna kika in om jag bodde närmare! Du har rätt man kan satsa på något och sen göra något roligt vid sidan om. Jag är sjukskriven sen tre år tillbaka och försöker nu komma på något nytt. Sa upp mig från mitt förra jobb och han ingen utbildning att luta mig mot. Men det ordnar sig! Hoppas du har en trevlig helg! Kram

Lilla Blanka sa...

Hej!

Vilken fin skyltning! Din keramik är såå härlig!


Hoppas helgen varit fin så här långt, det ser ut att bli en fin dag i morron också, underbart!

Kram
Mia

Hem och Lycka sa...

VIlken vacker keramik! Snygg skylning.

kram

Assi sa...

Hej
Jag har länge tänkt komma till Blå Snigel och se vad ni har. Nu måste jag verkligen ta mig i kragen och komma till Er. Vad fina saker du gör!! Jättefint skyltat också
Assi

JohannaDesign - Blommor, smycken o inredning sa...

Hej, Vilka söta hinkar du har gjort :) och annat för övrigt också :) Keramik är svårt. Har gått 3 terminer nu och jag får inte klämm på det. Framförallt drejningen spökar, men det kommer väl så småningom. Vänligen Johanna