söndag 3 maj 2009

Svenskt konsthantverk

DSC_00010001_1

Tänkte tipsa om en helt underbar skrift som heter “Svenskt Konsthantverk”, speciellt om man är intresserad av vad hantverkarna har för sig runt om i landet.

DSC_00040001_3

Visar lite bilder från den senaste numret. Här får man se keramik, glas, tovat, stickat…osv

DSC_00020001_4 

Nya former inspirerar!

En helårsprenumeration går på endast 290kr /4 nummer.

På deras hemsida kan man även beställa lösnummer från tidigare upplagor. http://www.svensktkonsthantverk.se/

DSC_00030001

Kan inte låta bli att visa en bild på vad vår duktiga smed Carina har gjort. Bilden gör inte riktigt rättvisa men jag hade ingen bättre.  När man ser den i verkligheten är den ju så häftigt 3D med seglet fram. Sååååå cool! Finns hos Blå Snigel i Falun.

DSC_00550001

Ha de bra! Snart är det dragning i tävlingen!

Mariana

5 kommentarer:

Lime sa...

Tack för tipset! Ser ut att vara en tidning i min smak så jag testar helt enkelt en ettårsprenumeration så får vi se :-)

Ha en bra vecka!

Lina sa...

Tackar så mycket för tipset! Det saknas tidningar i den stilen tycker jag.
Ha en bra dag!
/Lina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Har en släkting som brukar ha den tidningen, får kolla hos henne.
Ha en bra vecka
Kram till dig
AnnaMaria

Elisa Day sa...

Jo jag längtar efter resan! Försöker träna lite mer för att orka vandra i alperna. Chokladblommor är underbara. Och vilken tidning! Måste kika. Gillade din hink! Är så imponerad av alla som är duktiga på hantverk som du. Kram

Carinas smedja... sa...

Ja, jag har inte sett tidningen förut och funderar på att prenumera... Sen att du gör reklam för mig är ju helt OK! Träffade M och S idag och det klickade ju helt fantastiskt bra. Det pirrar i magen och jag måste börja lägga upp ett lager känner jag.
Kram C