torsdag 10 september 2009

Flippat ut på bokstäver

DSC_00160001_2

ja jag kan inte låta bli att skriva på det mesta av min keramik just nu….

DSC_00140001Drejat spillkum i två olika storlekar och eftersom jag gillar själva order “spillkum” så skrev jag det på dom.

DSC_00210001_1

Paj-/gratäng- formarna kom inte undan dom heller…hihi

DSC_00240001_1

Lite “jag ska måla hela världen lilla mamma” kan man behöva någon gång när man står och lagar mat

DSC_00220001_1Den andra står det “gott…” på, för det blir det ju såklart 

Ha de bra i solen!

Mariana

11 kommentarer:

japp sa...

Heeij.. wow.. just såna som jag gör på keramiken nu.. spillkum-skålar ska jag göra i olika storlekar..dom är ju såå användbara.
Snyggt me texten på... du är duktig du.
Kram på dej.. ha de bra. Helén.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej. den spillkumen gillar jag skarpt. Finns det något ställe i närheten av Karlstad som säljer dina saker... Och att du skrivit ordet gjorde den extra fin.
Kramar
AnnaMaria

kardemumma sa...

Oj, vad mycket fint du visar!
Spillkum I like alot! Ska räkna å kolla om kardemumma har nåt kvar att handla för....
Tack för supergulliga kommentar hos mig!
Det är så synd om mig just nu :(
Kramar från gipsad C

MiA sa...

Otroligt fina saker du gör! Jag gillar också när det står någonting på en skål eller ett fat, och särskilt när det står på svenska.

Annika sa...

Oj vad mycket fint jag hittade här då.... ääälskar keramik.... hit kommer jag att komma tebaks fler gånger...var så säker..:) Kram Annika

Elisa Day sa...

Oj vad vackra saker du gör!
Tack för din kommentar, blev så glad. Ja visst kan du få köpa/byta till ett av smyckena. Var den någon särskild av dom du tänkte på? Har så jag kan göra nya med samma bilder om inte just den du vill ha finns kvar. Kram

LillaFlisan sa...

Tänk om man hade din fantasi!

Du är då en idéspruta utan dess like och sÅÅÅÅÅÅÅÅÅ fint det blir också!

Kram

Flisan

Elisa Day sa...

Jag råkade radera mina gamla bilder en gång, det är därför dom inte syns. Jag håller på att göra en blogg med bara bilderna på smycken på. Men vilken bild kan det vara du tänker på? Djurbild sa du? Jag har haft fåglar och katter. Har kvar bilderna ska lägga ut dom snart igen. Det var blåa fåglar och änglar på baksidan. Sen har jag haft en svartvit bild med en katt som kikar fram.

Anneli sa...

hejsan!!!
vad jättefina - älskar din keramik***
Hmmmm...vad betyder spillkum?
såå jättefina
kram
annelie

Lime sa...

Guuud va snyggt! Senast jag skulle besöka Norrgården hade dom stängt. Pilutta mej! Måste se till att det blir ett besök där inom kort....

Ha en najs vecka!

Stina sa...

Åh...sådana där vill jag ha.:-) Kramis