lördag 19 september 2009

Höst på Blå Snigel

 DSC_00090001

Murriga färger har letat sig in i butiken Blå snigel på Slaggatan 20 i Falun. Glädjande nog har vi fått en ny medlem som arbetar i textil.

DSC_00110001

Välkommen Maria Nordlund!

Bland annat gör hon  dessa underbara sittkuddar med leksandstyg,

DSC_00050001 

Jag och smeden Carina Nolåkers har gjort ett samarbete till som blev detta bord. Jag drejar bordskivan och hon har smitt underredet. Finns i ett exemplar för 1200kr på Snigeln.

DSC_00040001

Carina smider även specialdesignade gardinstänger. Välj själv avslut och längd för 250kr/m. Gillar dessa störtmycke själv.

DSC_00160001

Underbara handmålade träskor av Ingrid Dahl finns från 360kr/paret.

  DSC_00200001  

Eller kanske ett par varmare i ull av Ingela Pastuhoff.

DSC_00180001

Gillar detta halsband! Tycker att det är blandning mellan hippie och klassiskt liksom…gjord av Eva Melin.

DSC_00270001

Jessika Schelin har kommit in med nya grejer…vad sägs om denna kruka?

Ja mycket kul hittar du på Blå Snigel, varmt välkommen att besöka denna butik på Slaggatan 20 i Falun.

Här kan du handla direkt från lokala konsthantverkare.

Öppet:

tors-fre 12-18

lördag 11-15

hej hopp från Mariana

6 kommentarer:

japp sa...

Heij.. tack gooa du. Såå fina alster ni alla gjort. Gillar ju din skiva till bordet.. ja, hela bordet förstås..åsså det där smycket.. så fint allt är..wow.
Åsså bor man ju såå långt bort, menmen.. så e de juh.

Hoppas allt är väl.. önskar dej en fin natt å en fin söndag me..kram helén.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken fin butik, perfekt om man ska ha en present. Eller en gardinstång, dom var jättefina. Och bordet ni gjort är läckert, så fint. Och bra pris tycker jag, det är ju handgjort.
Kram
AnnaMaria

petra.m sa...

Åh, vad härligt det ser ut!!!! Vilken super affär ni fått till, det ser verkligen inbjudande ut. Här har det varit lågsäsong i snart ett år med jag hoppas att tid och ork ska komma så småningom! Det börjar klia i mina fingrar bara jag ser ert:) Ha det så bra och hoppas ni får enn bra höst i butiken, mvh Petra

Anneli sa...

härlig fina saker och konsthantverk - gillar...
kram
annelie

MiA sa...

Åh ja, de där gardinstängerna är verkligen supersnygga !

Carinas smedja... sa...

Vad fina bilder du tagit i butiken! Nu var det längesedan jag själv stod.
C