lördag 29 januari 2011

Spillkum torra och varma handleder...mmm

Nu har mina spillkum torkat och är helt torra
Detta är viktigt eftersom sakerna sprängs i ugnen om det finns fukt kvar i leran!

Lite svampande för finjusteringar och gnussande av botten så att
de kommer att stå bra på bordet när de är klara


Sedan tjoff in i ugnen
upp till ca 950 grader...detta kallas skröjbränning och tar ca 1,5 dygn

 Igår var jag in till Norrgården i Falun och spanade in Tolfesbo fina grejer
härligt varma, mjuka produkter i vacker alpackaull



Kan inte släppa mina halvvantar som följde med mig hem.....skööööna!!

Ha de gott!
Mariana

2 kommentarer:

Elisa Day sa...

Flera vackra nya saker på gång från dig! Dom där halvantarna verkar så sköna. Var och kikade på hemsidan, vilka vackra saker dom har. Kram

n o r d i n g å r d e n sa...

Jamen du är ju bara så fantastiskt duktig på detta, och jag älskar din spillkums, jag har ju en fovorit själv =) Mari.