söndag 20 juli 2008

Kultur i tiomilaskogen

Nu har jag kommit hem från saltbränningskursen. Tyvärr hade vi ett stort ras i ugnen så jag har nästan inga saker alls med mig därifrån....shit va trist!!!


Meeeen....... livet går vidare och igår brände jag och Mari Berg, som är min keramikkompis, en form av utomhusbränning som kallas raku. Jag brände då klart lite grejer som ska följa med nästa vecka till Avradsberg. På torsdag till lördag är det ett stort evangemang i skogarna mellan Värmland och Dalarna som heter "kultur i tiomilaskogen". Jag kommer att vara där tillsammans med svartsmeden Carina Nolåkers.

Vi har inte varit där tidigare men tydligen är det upplagt så att man åker runt i de olika byarna ute i skogen och där händer det en massa saker som spelemen, utställningar osv.

Jag har gjort lite småmasker som monteras upp på en svart skiva ca 15x17cm. "Råkade" ta 4st till mig själv för de passade så fint på köksväggen och igår kväll lyste kvällsolen så vackert in på två av dom.


Dom har som små personligheter tycker jag som denna lite kaxigt uppnästa...

Eller denna som får mig att tänka på utomjordingar.....eller kanske simpsons eller...tja vad tycker du?
Med mig kommer jag att ha mera rakubrända saker och även delar av mitt bruksgods. Jag och Carina kommer att hålla till i Johan-Ors loge i Avradsberg. Om någon av er som läser det här kommer förbi så lova att säga hej.

2 kommentarer:

Anna-karin sa...

Vaddå RAS?! Menar du att ugnen rasade inuti? Hörde ni det eller fick ni lov att avbryta bränningen? Shit vad tråkigt!
Kul är iallafall dina masker toppensnygga. Lycka till i tiomilaskogen! Hörs//Anna-karin

Philura sa...

Har läst om Tio-milaskogen, låter bara så mysigt. Typiskt att man tagit på sig att jobba extra i helgen! Ibland säljer jag lite saker hos melinda som har butiken "mig & alice" i Säter. Ibland gör jag på beställning.