söndag 27 juli 2008

Rapport från tiomilaskogen del 1

Så nu har man varit i de djupa skogarna och jag och Carina har haft sköna dagar.

Det var ett jättehäftigt arrangemang och jag rekommenderar alla att åka dit nästa år. Själva utställningarna sker i lador, uthus och några jordkällare i 15st olika byar ute i skogen så det är verkligen en annorlunda upplevelse. Eftersom jag var där som utställare själv hann jag bara att gå runt och titta i min "egen" by som hette Avradsberg.

Lite bilder från Carinas och min gemensamma uppställning.
Smide är så underbart vackert tycker jag.
Vi hade även en jordkällare som vi gjorde till vår "spooky" hörna. Kontrasten att kliva ner i den blev stor bland annat för att vi hade så varma och soliga dagar men där nere var det svalt och mörkt. Vi hade bara upplyst av en massa tända ljus och sedan spelades Murder Ballads med Nick Cave.
Det ger naturligtvis inte samma känsla att se korten men ni får fantisera lite
I samma by som oss fanns det även en konstnär som heter Emeli Person ak Obnoxious. Jag tyckte jättemycket om hennes tavlor!!!
Här ses några smakprov:
Och så denna som numera hänger hemma hos mig, Jippie!!Läs mer om henne på http://www.obnoxious.dinstudio.se/

Till sist när besökarna åkt iväg gick vi och badade i den närbelägda Rysjön.
Det här är Sverige när det är som bäst!!På stenar en bit ute i vattnet hade konstnären "Nalle" gjort en stapel av stenar. Han använder aldrig några hjälpmedel när han gör sina balansverk. Jag tycker denna var jättehäftig.
Fortsättning följer......

1 kommentar:

Hem och Lycka sa...

Å så mycket fint! Smide är verkligen fint.