söndag 26 oktober 2008

Bu!

Nu är spöktiden här igen.
Barnen har varit på Halloweendisco under helgen.
Fullt med häxor, mumier och trollkarlar överallt. Det är liiiiiiiite svårt att se skillnad på vem som är vem när de är utklädda, det är knappt att man känner igen sina egna barn.

När mina barn var mindre var de väldigt rädda för spöken och monster en tid. Jag drejade då denna fönsterlampa och hängde den i deras rum.

Spöklampa vaktar rummet som den bor i. När man tände lampan kunde inte andra spöken eller oknytt komma in i det rummet eftersom det då redan fanns ett spöke där (spöken gillar inte trängsel).

Funkade kalasbra på mina barn och på flertalet barn i umgängeskretsen som sovit gott efter det.
Lampan finns att köpa på Blå Snigel i Falun och nätbutiken Signerat. Poppis även som dop-present då man kan skriva barnets namn och dopdatum på lampkanten.

Blå Snigel -konsthantverksbutiken i Falun har vi just nu Halloween extra erbjudande 10% rabatt på allt i butiken- men bara om man säger BU!
Detta gäller torsdag och fredag v44.
Nu ska jag snart sova men jag tror jag lämnar lampan på för jag är lite mörkrädd

Ha de

Mariana

7 kommentarer:

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hej!

VIlken söt lampa. Efter att ha sett den kan man ju inte vara rädd för spöken!

Kram Annica

Nikolina sa...

*ler* Du är så påhittig vännen och det är en självklar present till barn och även vuxna som är lite mörkrädda *blink* Kram

Anonym sa...

Åh vilken otroligt söt spöklampa!

Myrrabutiken sa...

Åh vilken fIN lampa, helt underbar, vad duktig du är!!!måste kolla mera, tack för din snäla kommentar/Jenny

Smultronstället sa...

Men vilken kul ide´med lampan den är ju jättemysig:)

Ha en skön helg
Kram M

me and alice sa...

Åh, vad fina saker du gör...
kram Susanne

LillaFlisan sa...

UUUUUUUUhhhnderbar!!!!


(Fniss)

Härlig ide´!

Flisan