lördag 7 juni 2008

Sommaren är här och kransjakten är över!

Äntligen skiner solen och det är så varmt och skönt! Den förskräckligt fula poolen är uppställd i trädgården och barnen badar lyckligt. Jag hoppas att vi ska kunna byta ut poolen mot en riktig som är nersänkt så att man slipper se eländet. Varför har de gjort alla pooler tokblå när de ska stå i en trädgård!?!

Jag har den senast veckan tokletat efter kransar att hänga på min ytterdörr. Jag såg en jättefin på "mina smultrons" blogg som hon hade köpt på lavendel & romantik. Tyvärr var dessa slut och skulle inte komma in någe mera. Efter det har jag varit i alla slags affärer för att leta lämpliga kransar.............var finns dom? Till slut gav jag upp och köpte järntråd, lite glaspärlor och prismor och levande eukalypus. Ja, inte blev de så fina som de jag sett ut men ändå helt ok.


Så nu kan jag välkomna sommaren med en fin ytterdörr.
Lite fina blommor på trappen gör en glad när man kommer hem....


Alla inredningsdetaljer tycker dock inte att det är så trevligt med sol och värme.....hihi

5 kommentarer:

Doften av vanilj sa...

Halloj! Men vilken fin ytterdörr du har. Jättefina kransar du knåpat ihop. Ja ljus och värme är väl inte den bästa av kombinationer. Jag hade satt en glasburk med ett ljus i på trappen (innan denna hetta kom) glömde sedan lite fint bort det... Det är nu en glasburk med en stearinpöl i!Så nu blir det till att ta fram nått att hacka med. Ha det så bra/Kram

My Lovely Things sa...

tack för titten i min blogg..
så trevligt du har det..

underbara kransar du knåpat ihop,,

kram anna

Lime sa...

Halloj! Halkade in på ett bananskal hos dig och direkt när jag såg din "header" kände jag igen din keramik. Jojomensan! Gjorde ett nedslag på Norrgården häromdagen (det var lääänge sedan jag var där) och såg din jättefina keramik där. Jisses va snyggt! Ännu har jag inte handlat något men dina saker finns numer på min önskelista.

Kul att hitta dig här i bloggvärlden :-)

Lime sa...

Meeeen... hej igen! nu ser jag ju att du har varit hos mig och hälsat på. Vilket sammanträffande. Jag hittade dig innan jag såg att du varit hos mig och hälsat på. Kul! Trevligt att träffas :-)

Smultronstället sa...

Heej!

OO så fina kransar du gjort, fint tillsammans med prismor!
Du e nog en händig en du,hihi.

Må så gott kraam M