måndag 22 mars 2010

Litet Dala-kollage

Idag tänkte jag visa saker inspirerat från Dalarna…

dalahäst

Dalahästen är nästan lika mycket en symbol för hela Sverige. Halsbandet kommer ifrån lilla mig.

Dsc_0006 Dsc_0009

Krukor och muggar från Anna-Karin är det väl ingen som missat…

Dsc_0010

Antingen med “kulla” eller “mas” eller dalahäst på.

Tokfina tycker jag!

 Dsc_0016 

Sååå mjuka och goa Leksandsfiltar från Lycka Form, osså matchande brevlådor….coolt va!

Dsc_0033

Allt finns hos Norrgården i Falun och här är Norrgårdens egna Dalahästtavlor……jajjamen visst har jag en sån hemma……hoppsan!

Ha de gott

Mariana

5 kommentarer:

Anna-karin sa...

Meen du! Tack så mycket:)
Vi kan väl höras någon dag, länge sen nu.
Kram!

Paulina sa...

Hej!
Det var jag som handlade upp alla dina varor i halvapriset korgen i lördags på Blå Snigel. Jag är så glad att jag ÄNTLIGEN hittat in in er suerfina lilla butik och kommer göra masor av reklam för er. Jag är helt förälskad i mina nya vinge-muggar + kanna (som funkar perfekt att hälla ur) och är övertygad om att mamma kommer älska blomkopparna. Du är otroligt duktig!Nu kan jag önska mig assietter också:-) Lycka till med ditt konstnärskap, jag ska tipsa många om att du finns! Ha det gott.
Hälsningar Paulina i Falun

n o r d i n g å r d e n sa...

Underbara Dalaalster!!! Och det halsbandet som du har gjort har jag på mej, inte var dag men nästan, det är såå fint! Anna-Karins muggar gillar jag oerhört och dina spillkums med, funderar ännu,. är jag nästan aldrig hemma men jag återkommer... Mari.

Mari Berg keramik, sa...

Kul tema. Fina bilder.
Kram
Mari

Mamma Linda sa...

Jag gillar verkligen de postlådorna, såååå läckra.
Hoppas du/ni får en underbar påsk.

Kram kram Linda